Perfektisme på The Whitsundays

Der var engang ….

Ja, man skulle næsten være et skarn, for ikke at bruge en eventyrlig indledning, til beskrivelsen af min oplevelse af the whitsundays. Knap var vi nået om bord på ”Habibi”, inden det første frugtige glas papvin var drukket, solbrillerne smidt på og snakken med folk man ikke kendte, var godt i gang. Det ene glas tog det andet, og med en tour guide der virkelig kunne piske en stemning op, var der allerede efter aftensmaden en fest, udover det sædvanlige i gang, alt imens solen gik ned i horisonten og følelsen af frihed for alvor ramte en igen. Da de fleste ved en 11 tiden var krøbet i seng, kunne backpacker livet for alvor ramme én, når tour guiden fandt den ene eksotiske smøg frem efter den anden, og passede den rundt blandt de 6-7 stykker der sad tilbage på dækket.

Hovedpinen kunne minde mig om at aftenen/natten før havde været høj klasse, og at dagen derpå havde brug for en seriøs tømmermænds kur. Skeptisk var jeg, da kuren stod på en tur på stranden, men endnu engang blev jeg overrasket over Australien. En tur i havet på verdens 5. smukeste strand ”whitheaven beach” blandt hajer, rokker og tyske piger med store bryster, fik hurtigt en på toppen igen, inden snorkling på Great Barrier Reef. Resten af dagen stod på god mad, snorkling på revet, fodbolddiskussioner med englændere og brasilianere, hvorefter kapitlet fra aftenen før kan genskrives, med en endnu bedre slutning, i selv må tænke jer til.

Sidste dag på the whitsundays stod på snorkling om morgenen, hvorefter der ellers blev sat sejl tilbage imod Airlie Beach.  En helt igennem fantastisk sejltur til et af de hidtil allersmukkeste steder jeg har set, skulle selvfølgelig rundes af med et kæmpe afterparty i byen om aftenen. Efter lidt kort intensiv opvarmning på camping pladsen, satte vi ellers kursen imod baren. Kort sagt blev gratis øl, gratis pizza og billige australske piger opskriften på endnu en uforglemmelig aften her i Australien.

Vi er på nuværende tidspunkt nået ned til Agnes Water, hvor vi i morgen bliver fløjet ud på en øde ø midt  i Great Barrier Reef national park, sammen med 8 fremmede mennesker. Der skal vi nyde livet, drikke billig papvin, snorkle på revet og ellers bare hygge os 3 dage frem, inden vi bliver fløjet tilbage for at fortsætte vores eventyr sydpå. Vi bliver på denne tur fløjet med en lille propelflyver med takeoff og landing på stranden, hvilket jeg har store forventninger til bliver en vild oplevelse.

Udover disse småting er der ikke meget nyt under solen(som vi har meget af!), og jeg håber i nyder blæsevejret derhjemme 🙂