Blandede følelser.

Mange har efterhånden efterspurgt et sidste, og afsluttende indlæg på min blog. Som tiden er gået er der skrevet rigtig mangle kladder som virtuelt er blevet krøllet sammen og kastet i papirskureven, og jeg falder gang på gang tilbage på det udkast jeg skrev i flyet på vej til København. Blandede følelser. En glæde der …

En dreng eller en mand?

”Jeg følte mig for første gang, og forhåbentlig sidste, decideret alene og utilpas ved situationen. Ingen kontakt hjem, intet internet, ingen job og på daværende tidspunkt og ingen steder at sove eller gå hen. Generelt følte jeg mig sindssyg meget på udebane, og tingene gik alt alt for hurtigt, i forhold til hvad jeg kunne …

Afrikas land!

Mange dage er gået siden sidste indlæg, og utallige oplevelser rigere er jeg blevet. Turen er i løbet af de sidste par uger gået fra de fantastiske strande på Fiji, med dykning i verdensklasse, til det pulserende hjerte af Hong Kong city og videre til Tanzania, hvor et helt nyt kapitel af min rejse er …

BULA!

Når man stiger ud af flyet i en den lille primitive lufthavn i Nadi, er det første man ser i ankomsthallen et guitarband med sang og spil, store smil, og en venlighed ud over det sædvanlige. Et førstehånds indtryk der virker for opsat og planlagt til at kunne være normerne på en tilfældig ø midt …

Both sides of NZ

En underlig følelse overvældede mig ved en gåtur i Christchurch i går. En stående ruin med tomme bygninger, afspærringer og en rungende stilhed mødte mig, i det der for få år siden var en helt normal storby. Et besøg der i en så høj grad står i skærende kontrast til det ellers idylliske billede jeg …

Privilegeret!

3 uger er gået siden sidste indlæg, 3 uger der kan skrives lange romaner om, som ingen gider læse. En beretning om en gennemsnitlig 20 årig dreng på den anden side af jorden, har aldrig slået igennem som et litterært mesterværk, ej heller en bestseller, af de helt store. forfatteren bag dette indlæg korter romanerne …

Tanker

3 uger med fart på.. ikke bare sådan lidt fart på, men fuld gas, og så lidt mere til. om jeg skal bagynde ved 1770 castaway hvor menuen stod på snorkling, sejlads, fiskning, gode fester og luftguitar battle. På Verdens største sand ø, Fraser Island, med sine utallige smukke naturelementer, ferskvandssøer og vanvittige fester om …

Perfektisme på The Whitsundays

Der var engang …. Ja, man skulle næsten være et skarn, for ikke at bruge en eventyrlig indledning, til beskrivelsen af min oplevelse af the whitsundays. Knap var vi nået om bord på ”Habibi”, inden det første frugtige glas papvin var drukket, solbrillerne smidt på og snakken med folk man ikke kendte, var godt i …

FullMoon is Magnetic

For at sige det mildt, var forventningerne til NYE party på Magnetic Island skruet op på et så urealistisk højt niveau, at festen kun kunne floppe, troede jeg. Efter en god aftensmad og opvarmning på campingpladsen, stod 3 stive danskere klar ved indgangen til en fest, de på daværende tidspunkt ikke vidste, ville blive en …

Klar, Parat, BANAN?!

Knap havde jeg postede mit sidste blogindlæg da jeg fandt mig selv en mandag morgen ca 06.05 klar til at arbejde. Ved hjælp af et lusket working hostel, med en åndssvag stor sydkoreaner som manager, havde vi fået fingrene i noget arbejde på en bananfarm. Arbejdet bestod i at sprøjte diesel olie ned i små …